Tο ΚΕΑΟ φτιάχνει το προφίλ των οφειλετών των ασφαλιστικών ταμείων και ξεκινά συστηματικό κυνήγι
Το ΚΕΑΟ πιέζεται για την είσπραξη των χρεών, καθώς τα ληξιπρόθεσμα αγγιξαν τα 49 δισ. ευρώ, τον περασμένο Σεπτέμβριο, αυξανόμενα διαρκώς σε κάθε τρίμηνο του 2024.
Αναλυτικότερα, όπως επισημαίνεται στην τελευταία έκθεση του ΚΕΑΟ, θα εφαρμόζονται ενιαίες διαδικασίες για το σύνολο των οφειλετών, οι οποίες κλιμακώνονται ανάλογα με την περίπτωση και την απόκριση του οφειλέτη.
Στον οφειλέτη που έχει εκκρεμή χρέη, θα αποστέλλεται η «Ατομική Ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών» με την οποία ενημερώνεται ότι η οφειλή του έχει μεταφερθεί στο Κ.Ε.Α.Ο. και ότι, αν δεν ανταποκριθεί εντός 20 ημερών με εξόφληση ή διακανονισμό θα ξεκινήσει η διαδικασία της αναγκαστικής είσπραξης.
Για τις περιπτώσεις που οι οφειλέτες είναι εγγεγραμμένοι χρήστες στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο. οι προσκλήσεις και οι Ατομικές Ειδοποιήσεις αποστέλλονται ηλεκτρονικά μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και είναι προσβάσιμες στην ιστοσελίδα του e-Ε.Φ.Κ.Α.
Η αποστολή των ειδοποιήσεων γίνεται και μέσω ταχυδρομείου με συστημένη επιστολή, οι οποίες θεωρούνται ως κοινοποιημένες μετά την παρέλευση 15 ημερών από την αποστολή.
Από την έναρξη του Κ.Ε.Α.Ο. μέχρι τον Σεπτέμβριο 2024 έχουν αποσταλεί συνολικά 2.377.106 Ατομικές Ειδοποιήσεις σε οφειλέτες. Ειδικά εντός του τρίτου τριμήνου του 2024 εστάλησαν 35.762 ατομικές ειδοποιήσεις.
Τα… ελαφρυντικά των οφειλετών
Σε ότι αφορά στα αναγκαστικά μέτρα, αρχικά γίνεται εντοπισμός οφειλετών σε βάρος των οποίων μπορούν να ληφθούν μέτρα.
Οι υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο., εντοπίζουν τους οφειλέτες που δεν ανταποκρίθηκαν εντός 20 ημερών από την παραλαβή της Ατομικής Ειδοποίησης για την τακτοποίηση της οφειλής τους.
Ωστόσο, πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων, οι οφειλέτες αξιολογούνται και δημιουργείται το προφίλ του καθενός με πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο., τη διασύνδεση με το Μητρώο της Γ.Γ.Π.Σ., τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ. κλπ.
Στη συνέχεια με κριτήρια καθορίζεται ο βαθμός εισπραξιμότητας και επισφάλειας κάθε οφειλής.
Μεταξύ των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη είναι:
- Το ύψος της οφειλής: ανάλογα με το ύψος της οφειλής επιλέγεται και το κατάλληλο είδος μέτρου.
- Η συμπεριφορά του οφειλέτη: Αξιολογείται η στάση του οφειλέτη σε σχέση με την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του π.χ. η καταβολή των τρεχουσών εισφορών και η παράλληλη καταβολή ανελλιπώς κάθε μήνα εύλογου ποσού «έναντι» της οφειλής ενισχύουν το προφίλ της αξιοπιστίας του οφειλέτη, κάτι που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη υπέρ του οφειλέτη για όσο χρόνο διαρκεί η συμπεριφορά αυτή.
- Η παλαιότητα της οφειλής: στο πλαίσιο της αξιολόγησης του οφειλέτη, εξετάζεται το χρονικό σημείο δημιουργίας των οφειλών, προκειμένου να εκτιμηθεί αν οφείλονται στην οικονομική κρίση ή την εκ συστήματος αφερεγγυότητα του οφειλέτη.
Πηγή : www.sofokleousin.gr